Godkänt anlagsprov i viltspår..

Japp det stämmer, var & gick ett anlagsprov med Puma igår med resultat GODKÄND..


Tänkte dela med mig av vissa bitar av protokollet för er som inte vet vad som finns med där:

Rörligt prov

Väder: Regn, temp 10 grader.

Terräng: blandskog

Start/sträcka: tar snabbt spåret, klarar utan tvekan

Vinkel 1: klarar utan tvekan

sträcka 2: klarar utan tvekan, bloduppehåll

vinkel 2: klarar utan tvekan

sträcka 3: klarar utan tvekan

vinkel 3: klarar utan tvekan

sträcka 4: klarar utan tvekan, bloduppehåll

vinkel 4: klarar med ringning

sträcka 5/spårslut: klarar utan tvekan

Spårningsförmåga: utmärkt

Arbetstempo: lämpligt

Allmänt omdöme: trevlig hund


Efter spåret så hade jag inte den blekaste aning om hur det hade gått?

Mitt i spåret så kom vi till ett litet parti med massor av gräs, Puma stannar & börjar äta gräs?!? *suck* ber henne spåra igen, hon fortsätter en liten bit, vänder & bakspårar till samma ställe där hon äter gräs igen, haha, ber henne än en gång spåra & tack & lov fortsätter hon då vidare..

Terrängen var helt klart mer snårig & svår än vi spårat i tidigare, hade ingen aning om hon spårade rätt eller fel, hade fullt upp med att ta mig fram själv i terrängen..

Fick frågan av domaren hur jag tyckte det hade gått, fick fundera lite & svarade sen att det var inte det bästa spåret vi gjort men långt ifrån det sämsta, så jag var mkt nöjd med henne trots gräsätandet..

Idag är jag fortfarande en stolt matte till en superfin tjej, min lilla Cover Girl :)

Stort tack till Frida & Chrille för denna underbara tjej som förgyller mitt liv!!






Pia » 2011-08-11 | 12:14:57

Så roligt att det går bra för er och att allt ditt jobb med Pumaluma lönar sig.



Du har gjort så stora framsteg med henne så det är helt otroligt, keepon the good work och sträck på ryggen ännu mer! :-d

Frida » 2011-08-11 | 21:01:48
URL: http://mammasnoah.blogg.se/

Så himla kuligt att det gick så bra! :-)

Återigen jättegrattis till dig och Puma! Det är ni värda. Keep up the good work!!! KRAAAAM




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback