Update..

Hinner inte med/har inte lust att blogga för tillfället så jag hoppas ni står ut med det ;)

Veckan har varit fullspäckad med aktiviteter, bland annat så har vi börjat cykla jag & Puma nu varannan dag, hon verkar gilla det, aptiten har ökat oxå och hon är mycket trött av det, jag anser att en trött hund är en lycklig hund :)

I morse var lillan så trött av gårdagens cykeltur så att när maten var uppäten var hon bara borta? Hittade henne snarkandes i buren & bestämde snabbt att idag får hon vara hemma från "jobbet", anlitade brorsan för att ta ut henne vid lunch, när han kom tittade hon på honom & sen gick hon & lade sig igen, en svårflirtad tjej alltså idag, haha.. Men ut kom hon & ville in på en gång, när jag sen kom hem så var det en mycket pigg & glad tjej som mötte mig. Hade med mig sällskap så vi pallrade oss ut i solen & prommade nästan in till stan & tillbaka i solen, gick efter vattnet där det fanns möjlighet att dricka & svalka sig & Puma knatade i på en gång så att vattnet nådde till magen, ingen fundering på att det var kallt *skratt*.

Hemåt igen, sova en stund & sen kvällsprommen, mötte Olga tillsammans med Fjant, släppte hundarna tillsammans så att dom fick härja lite, knatade sen uppåt en bit för att hitta lite vatten, Puma & Fjant kastade sig i diket/ån & njöt för fullt av svalkan, sommarvärme har vi haft idag :) Prommen avslutades med att Puma såklart rullade på smutsig asfalt, bara hem & in i duschen.. Till middag har fröken ätit 5 dl jämfört med vanliga 3 dl, tycker det är så härligt att se vilken aptit hon har nu :) Me like :)

Ska försöka uppdatera med lite bilder oxå på snyggingen under helgen :)

Ha nu en underbar helgen i värmen!!




Pia » 2010-05-15 | 00:29:18
URL: http://sugarwitch.blogg.se/

Låter som du/ni haft en bra dag idag! :thumbup:



Köra slut på hunden, stackars Puma.. Förstår att hon lägger sig i buren av ren protest.. :rolleyes:

Lydiga hundar är nöjda hundar anser jag men en trött hund är nöjd med för antagligen så har den fått hjärngympa kombinerat med motion så den är slut i kolan. Härligt att se att de är mer än jag som anser att en hund skall tröttas ut i kolan för att vara riktigt nöjd!



Ge nu inte för mkt mat till henne så att hon tycker att hon ätit tillräckligt och börjar matvägra igen..

Har du testat om hon äter rått ägg, det är bra för de att få ibland. Fett och protein och slurp säger de i alla fall för Rex the matvrak.. :bigeyes:

Pia » 2010-05-15 | 15:03:31
URL: http://sugarwitch.blogg.se/

M blev väl rädd för att jag skulle åka till USA och flörta med Russel Crowe så han vill väl ha hans body nu så jag stannar hemma.. :-P



Kul är det i vart fall att han fattat vinken med att träna, sa det ill han igår snart äter du keso och kesella. Han flinade bara och sa vem vet... :thumbup:

Pia » 2010-05-15 | 23:06:05
URL: http://sugarwitch.blogg.se/

Pumas inlägg går ej att komentera så spara och publicera den en gång till så kommer det fungera...



Rex vill ju så gärna klödda ner en komentar.. ;)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback