Tänkvärt..

Det finns människor som aldrig kan vara ensammen, som hela tiden måste ha någon omkring sig..

Varför är man rädd för ensamheten?

Man måste få tid för eftertanke, för att få bara vara..

Att hela tiden vara omgiven av männsikor skapar en trygghet, en trygghet som man endast kan uppnå genom andra.. Men den egna tryggheten då?

Att kunna var ensam med sig själv, att njuta av det? Det är en lyx för mig iallafall, den bästa tiden är i hemmets lugna vrå, när jag får vara för mig själv & göra det jag vill göra.. Men det är ju jag det!!

Ha en skön kväll nu på er mina läsare & tjuvläsare ;)




Pia » 2009-08-08 | 09:11:18
URL: http://sugarwitch.blogg.se/

Så sant som du säger.

Tycker att man bör bygga upp den egna tryggheten innan man bygger upp tryggheten på utsidan med bekanskapskretsen.

Hemma, helt själv med Rex, pilla med det vad man vill pilla med så skönt! =)

Pär » 2009-08-08 | 13:54:13
URL: http://parryochmascherano.blogg.se/

Kan det inte vara så att människor som hela tiden söker en trygghet i sig själv och känner en osäkerhet just söker ensamheten. Otryggheten blir större då man måste lämna ut sig själv till någon annan vilket leder till att man hela tiden söker ensamheten för att bygga upp sin tro på sig själv. Människor som gärna vill dela med sig av sitt liv med andra och leva med andra kanske ändå känner en trygghet i sig själv och i ensamheten men tycker att livet i samspel med andra är så mycket roligare att leva.



Varför måste man hela tiden tänka och fundera kan man inte bara leva och vara i stunden? Livet är alldeles för kort och de som hittar en trygghet i andra kanske hittar den tryggheten för att de är trygga i sig själva i grunden.



Så tänker jag...




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback