Pumas dag än så länge..

En helgdag i Pumas liv börjar med sovmorgon, kliver INTE upp ur sängen förrän Matte behagar röra på sig, brukar ligga kvar en liten stund medans Matte stökar i köket..

När Matte fått i sig det där konstiga hon dricker varje morgon så är det prom dags.. Idag var vi ute lääänge, ca 1,20 min. Härligt!! Först prommade vi en stund, flåsade som bara den, är ju sommar ute, var inte så pigg på att gå nånstans men sen frågade Matte om vi skulle bada & då jäklar vaknade jag!! Gick till samma ställe som igår, dök direkt ner i ån & trampade runt i det kalla vattnet, passade på att dricka oxå, sååååå gott!!

Sen vandrade vi vidare, när vi kom till cykelbanan passade jag såklart på att rulla mig, Matte blir inte så glad när jag gör det, fick ju duscha igår när jag var blöt & sen rullade, hon säger att jag inte får sova i sängen om jag inte är ren ;) Knatade vidare,stannade en lång stund & pratade med Mattes brorsan, blev så trött så jag la mig på asfalten & solade en stund, oj så skönt!! 

Sen när vi kommer hem så måste jag äta, Matte tycker det är viktigt att skålen är tom efter varje måltid,då brukar jag få smaka av henne frukost ibland, fil är mums!!  

Sen så ville jag vila men Matte började kuta runt & bära på balkongmöblerna, tydligen skulle dom oxå få bada idag, konstigt? Men nu är dom tillbaka igen på balkongen, Matte har även badat balkongen idag, konstigt säger jag ;) Men nu är det rent & fint så nu kanske jag får ligga & sola där snart :) Trivs bra i solen!!

Tydligen så ska vi gå & bada igen säger Matte, Rambos matte ville att vi skulle lära honom att bada, kanske jag är snäll & gör det, eller så skvätter jag vatten på honom så att jag får vara ifred, haha..

Nu ska vi mysa jag & min Matte innan det är dags för nästa bad..

Ha en underbar helg alla hundkompisar :)







Rex » 2010-05-15 | 23:49:10
URL: http://sugarwitch.blogg.se/

Åh din lyxlirare har du fått bada! Jag avundas men inte duschen efteråt, det hatar jag..



Rambo, han låter osm en stor farlig kille men som tur är så vet jag att du inte skulle vara otrogen mot mig.



Ja de där konstiga sakerna på fyra hjul som jag ville jaga körde de runt med på golfbanan av alla ställen, där skall det ju vara så noga med att lyda säger mamma så jag fattar inte varför de var där och väsnades imed att det skall vara tyst där med.. Jaja men jag tyckte de var roliga men min pappa ville att jag bara skulle titta på dom inget annat. Blev lite ledsen i ögat av det så jag satte mig och ylade rätt ut min förtret..



Hoppas resterande av din dag vad toppen fin min fina Puma Puma...



Tack Ella för att du tycker jag är snygg!!

Rex » 2010-05-16 | 12:08:19
URL: http://sugarwitch.blogg.se/

Och hur är det med min prinsessa idag? :love:




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback