Klicker träning..

Har jag & Puma kört nu, övningen har gått ut på att hämta en ny sak, övningen kommer att leda till att hon ska lära sig öppna lådor & skåp med hjälp av bandet hon får hämta, spännande..

Har även kört en sök övning inne, har försvårat det lite för henne, la en godis inne i en kökslåda & hon hittar den men vet inte hur hon ska få tag i den så hon stannar där & stirrar på mig & väntar på hjälp :) Men huvudsaken än så länge är att hon hittar även gömda saker :)

Har även tränat några vardagsmoment, stanna & sen sitt & ligg på avstånd, det tar sig hela tiden med den biten, snart dags att flytta ut dom övningarna..

Har även passat på att klippa klor, provade en ny variant när hon låg & sov i soffan, funkade superbra denna gång till en början men sen börjar hon i vanlig ordning rycka bort tassen, kanske måste klicker träna det oxå ;)

Nu blir det soffan & kanske sängen snart.. Är lite seg idag faktiskt!!

Ha en skön kväll!





Pia » 2010-01-26 | 08:35:27
URL: http://sugarwitch.blogg.se/

Roligt att lära vovvar nya saker, men kom inte och säg ngt sen näg hon kan öppna lådan där snasket finns! ;)



Har inte förstått mig på varför man tränar lydnad inne, visst med en liten valp men med vuxna hundar, bökigt hade jag tyck att det var men jaja alla är vi olika. =)



Kul att det går framåt med träningen!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback