Namnsdag!

Idag, med det underbara namnet Gabriella som många tycker är såå fint ;) Själv vet jag inte riktigt vad jag tycker men det är bara att acceptera ;) Lystrar mest till Ella oxå.

Wikipedia står det såhär:


Gabriella är den feminina formen av Gabriel som är ett hebreiskt namn med betydelsen Guds kämpe. Kortformer är Ella och Ellen. Namnet har använts som dopnamn i Sverige sedan början på 1700-talet. Andra former är Gabriela, Gabrielle och Gavriila.

Gabriella började växa i popularitet under 1960-talet och nådde en topp i början på 1990-talet då det låg runt plats 60 på topplistan. 31 december 2005 fanns det totalt 10 162 personer i Sverige med namnet, varav 4 996 med det som tilltalsnamn. År 2003 fick 206 flickor namnet, varav 107 fick det som tilltalsnamn.


Mår fortfarande sådär, av den anledningen har jag inte skrivit prov idag heller, känns inte riktigt ok att sitta ner & koncentrera sig när magen lever sitt eget liv för tillfället men det går snart över hoppas jag :)

Dagen ska ägnas åt plugg, väntar på lite hjälp från läraren så att jag kan fortsätta sen..

 

Ha en skön Fredag!!





Pia » 2010-02-19 | 16:41:47
URL: http://sugarwitch.blogg.se/

Grattis på namsdagen!



Men det var då sjuttan med din mage då.. Äter du rätt nu då? Så du inte slarvar så massen sparkar bak ut pga det...



Hoppas du börjar må bättre snart!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback