Efter...

En skön kvällsprom väntar nu soffan för oss, skönt att få komma ut. Har gått nästan en timme & utforskat lite nya stigar, har tänkt göra det länge men inte blivit av men nu i kväll passade vi på =) Måste ju hitta en massa bra stigar där jag kan gå koppelprommar & låta Puma pulsa lite snö ;) Enligt en person som jobbar med avläsning av röntgen plåtar så är koppelprom & pulsa lite snö i princip det enda Puma får göra.. Men hallå liksom, bor i Boden, här är det en jäkla massa snö på vintern & koppelpromenader i all ära men en hund måste få vara hund oxå =) Så Puma kommer att få göra allt hon gillar oavsett vad hennes grad på röntgen säger, så länge hon inte har ont så kommer inte jag att hålla tillbaka henne alls!

Har fått rensa huvudet på en massa tankar oxå under promenaden, inte för att jag är nåt klokare nu iaf men skönt är det ändå..

Har kommit fram till att Puma är mycket gladare & mer arbetsvillig när jag inte har varit hemma hela dagen med henne  pluggat, hon har lättare för att busa oxå när hon fått sakna Matte lite =)

Har förresten utmanat Puma lite idag, har testat tidigare med att gömma godis under burkar men hon har inte riktigt fattat att det är nåt där. Idag tog jag en stor bit korv & en genomskinlig burk, jisses vad jag fått skratta åt henne, hon har puttat runt burken, tryckt nosen hårt mot den, puttat lite till, till slut fick hon in den i en hörna & lyckades putta upp den lite & med hjälp av tungan få fram korvbiten, väntade på att hon skulle använda tassarna men inte denna gång.. Skönt iaf att hon fattat vad leken går ut på =)

Nu är det soffmys =)

Ha en skön kväll!




Pia » 2009-09-19 | 23:04:09
URL: http://sugarwitch.blogg.se/

Men lilla Puma, du skall ju förstå att du skall putta skålen så den hamnar omkull lr lyfta den med tänderna... Rex skall visa dig när vi kommer upp.. =)



Vad klurar fröken Ella på? Du vet var min mobil finns samt min mail om det är ngt du vill dela med dig, lätta på trycket lr bara kräkas lite..



Helt rätt, låt Puma vara en hund det har hon rätt till och man känner ju sinhund och ser om den har ont och då kan man ju dra ner på tempot..



Hoppas ni haft en fin lördag kväll med Läckberg!

Pia » 2009-09-20 | 00:09:31
URL: http://sugarwitch.blogg.se/

Våfflorna var mums.. =)



Ser en Puma framför mig som skall pulsa i snön i koppel och när ni går in på skogs stigen och hon hoppar i snön så tänker du, vart tog hon vägen och sen hör du henne krafsa men mamma hallååå här nere, 1m ner i djupsnön..



Fattar inte riktigt alla ggr på vad den vetten tänkte med...?... =/ Lika bra e det kanske..?..




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback