Vilka ideer..

Våra djur kan ha?

Har bytt ut Pumas matskål mot en djupare & börjat hälla på lite vatten på maten & korven(ja jag skämmer bort henne) & nu äter hon som en liten gris, iaf för tillfälet, hon tom flyttar skålen när hon ska slicka den ren =) Skönt att lilla fröken äter trots att Albin inte står & stirrar eller skäller på henne..

Puma höll på att hamna i slagsmål tidigare på våran prom, kommer & går med henne på Mamsens kvarter, ser då att grannens Amstaff tik är lös på deras gård, hon kommer mot oss & jag hör hur hon morrar till när hon är någon meter bort, självklart reagerar Puma på det & blir förbannad tillbaka & den andra hunden närmar sig mer & mer, vrålar på ägaren, försöker hålla koll på Puma & samtidigt mota bort den andra hunden.. Ägaren kommer & tar tag i sin hund & tack & lov så hann inget hända men fy så obehagligt det var!! Kan lova att jag hade puls som fan efteråt! Sån jäkla tur att det inte hände nåt, hade inte varit kul att åka till Vet för en sån sak.. Ska nog ta nån terapi prom med den hunden framöver så att damerna lär sig att man ska bete sig bra, Puma markerar varenda gång vi träffar dom att hon inte gillar den & den brukar haka på så några gångar har vi stannat & pratat & platsat hundarna bara för att visa att det inte är ett accepterat beteende.

Men nu MÅSTE jag verkligen plugga vidare..








Sofia » 2009-07-27 | 23:11:20

Har lånat Vilda nu när barnen är hos sin pappa. Jag råkade klanta mig och släppte kopplet nu ikväll och givetvis fick hundskrället syn på en katt just då. Så Vilda har jagat en 18-årig katt och jag skäms som fan. nu verkar det ha gått bra för kissen men ägarna har mitt telefonnummer om det skulle vara nåt. Jag skäms, jag skäms, jag skäms !!!

Pia » 2009-07-27 | 23:47:14
URL: http://sugarwitch.blogg.se/

Men shit vad obehagligt! Tur att allt gick väl! Ja terapi promenader är bra om den andra agären är med på noterna så ut och promma, jättebra järngympa med för de små rackarna.. ;)

Plugga lugnt!

Paula » 2009-07-30 | 14:25:14
URL: http://www.paulas.sajt.org

Visst är det obehagligt när sånt händer! :( Men det är bra av dig att inte ge dig, utan att vara bestämt att du vill att det ska funka!!

Samma med Diza o den tiken hon slogs med. Den andra tiken har släppt och glömt, men inte Diza. :( Igår var vi ute med dom typ 2 timmar tillsammans. Helt lugnt.. så plötsligt - från ingenstans - flippar Diza över och ska slåss! :(

Då blir man så jävla lessen :(




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback