Tankar..

Kom det igår när jag skulle sova.. Börjde fundera på min hund som vi hade när jag var liten, en riktig blandras mellan 5 olika raser, Zizzi, i mina ögon var hon världens finaste.. När pappa sen blev sjuk så hade jag så gärna velat ha henne men det gick inte då mamma är allergisk. Slutade med att A fick ta henne istället, A flyttade sedan från stan så min älskade vovve var borta. Tror att denna händelse har bidragit till min längtan efter hund, så länge jag kan minnas så har jag velat ha en vovve så därför är kärleken till Puma så stor =) Tror inte att jag kommer att kunna vara utan vovve den dag Puma försvinner ur mitt liv, men förhoppningvis kommer det att dröja mååånga år!!

Vaknade av en nödig vovve vid halv 8, dumma märgben, var ut en sväng & sen tillbaka till sängen, somnade om som en klubbad säl & vaknade strax efter 10 igen, känns som att jag sovit alldeles för länge nu. Har iaf drömt på morgonen om A, S+ barn & mig själv, vi åkte på roadtrip till Ikea, tror att vi även var på fler ställen men Ikea kommmer jag ihåg, väl där så hände det en massa kansiga saker hela tiden.. Undrar varifrån hjärnan får alla konstigheter??

Nu är det kaffe & sen hämta tvätten & städa där!! Hinner inte tvätta nåt mer som jag tänkte..

Ha en skön lördag!




Pia » 2009-08-01 | 15:50:34
URL: http://sugarwitch.blogg.se/

Visst åker tankarna iväg ibland.. Sorgligt att ni inte kunde ha kvar henne.

Vet ej om du tänkte på det när du var hemma hos oss och i det rummet du sov i så fanns det en tavla på en collie där inne, ritad i färg med fri hand. Det var min Billy som jag fick i 5års present av mina föräldrar och givetvis så hade de ansvaret över han men det är han som väkt mitt hundintresse och därför klappar mitt hjärta så mkt för hundar och det är tack vare han.. Tyvär fick vi avliva han vid 10års ålder pga cancer i magen och tarmen.. =(



Du har meil.. =)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback