Klantskalle Ella..

Har varit i farten idag..

Morgonen började med att jag försov mig, inte så mycket men tillräckligt för att få stressa för att hinna i tid till "Jobbet"

När jag skulle göra i ordning morgonens pulverkaffe så sträcker jag mig (utan att tänka) över vattenkokaren med armen när det kokar & ångar som mest vilket slutar med att jag bränner mig som fasen på höger handled, ajajajaj!!! Klantigt är bara början. Slutade med att jag slängde på en klick med Helosan, på med en kompress och sen en linda ovanpå för att skydda, brännmärket som är ca 1*2 cm (inte stort alls) sitter precis på höger handled, den del man lägger ner på datorn för att få stöd så det kändes inget vidare i morse alls :(

Dagen fortsätter på samma sätt som vanligt, sitter på kontoret vid datorn & arbetar, känner att det börjar rinna från näsan, när jag går på toa & ska snyta mig så ser jag att jag blöder näsblod, jisses alltså, bara in med en tuss & sen skit snygg ut ;) Haha.. Till saken hör att jag blött näsblod en enda gång tidigare & då fick jag en rejäl smäll på träning, en tjej kom uppifrån & knockade mig med sin armbåge rakt över näsan, den gånger blödde det i 2 timmar & jag trodde verkligen att näsan var av så ont som det gjorde. Dagens näsblod kan förmodligen ha att göra med min vårallergi, och förhoppningsvis kommer det inte att hända igen heller!!

Har haft en stressig vecka som nu äntligen är över, ska verkligen njuta av 2 lediga dagar nu, bara jag & Puma, utan en massa måsten som ska göras!

I morrn blir det nog en biltur för inköp av gummistövlar till viltspårskursen, det är ett måste!! Dom stövlarna jag hade läckte in lite vatten & med tanke på att vi pulsade snö som var upp till mina knän när jag lade mitt spår & sen var det blött som satan efter vägen till grillplatsen, så frös jag som en galning när jag äntligen hade fått gå mitt spår, bara hem & kasta sig i ett varmt bad när Puma var torkad & mådde gott :)

Nu är det sista prommen för kvällen & sen väntar sängen, ser fram emot en skön sovmorgon i morgon :)

Ha en härlig helg på er!!




Carina » 2010-05-08 | 01:10:23
URL: http://elladora.blogg.se/

Vad är det dom säger... fundilerar.. joo, just det - är huvudet dumt får kroppen lida bus ler :love:



Hoppas du får en underbar helg med mycket slappande och mysande.



Kram ⎝⏠⏝⏠⎠

Pia » 2010-05-08 | 15:55:18
URL: http://sugarwitch.blogg.se/

ASG!!! Fnissar lite lätt åt Carinas komentar.. :-P



Hoppas turen vänt tills idag!



Jag brännde mig på tummen när jag skulle ta ut de varma sconesen imorses så du är inte ensam, klarade mig dock från en blåsa imed jag lät plåten falla in i ugnen och satte på kallvatten direkt! :thumbup:



Njut av helgen med torra fötter nu madamen!



Och pst, näsblod kan komma av stress med...




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback