2009= Året när jag lärde mig behålla ett inre lugn!

Har aldrig varit en sån människa som brusat upp & lätt blivit arg & irriterad & när jag väl blivit det så har jag behållit det inom mig.

Sedan Puma kom in i mitt liv har jag varit tvungen att lära mig behärska mig, alltså behålla mitt inre lugn. Puma är känslig för sinnestämningar & känner av direkt om jag tycker något är konstigt & reagerar direkt, för att inte ha en knasig hund så har jag fått lära mig att inte reagera & ta det ännu lugnare!

2009 fann jag alltså mitt inre lugn i form av Puma =)

Detta har lett till att jag är mindre stressad, mår bättre både fysiskt & psykiskt, kan det bli bättre? Alla borde skaffa hund ;)


Nyårdagen har tillbringats på ett lugnt sätt, tack & lov ej bakis heller!

Skön sovmorgon, morgonprom, plugg, surr med Pia, prom med Lena & Diva inne i stan 1 timme, skönt att komma ut! På hemvägen inhandlades lunch/middag på Max samt en godispåse =) Har blundat i soffan en timme & är strax redo för pluggomgång nr 2 idag! Ska bara släpa ut vovven först & piggna till lite igen, eftermiddags sova är det bästa som finns, speciellt när man varit ute en stund & är lagomt frusen när man kommer in, bara få krypa ner under en skön filt men en gosig hund som ligger nära, kan inte bli bättre!

Hur har ditt nyår varit??

 

 





Pia » 2010-01-01 | 20:00:47
URL: http://sugarwitch.blogg.se/

Hundar är bra till förbannat mkt! =)



Man kan alltid lita på en hund, allt jag säger till Rex stannar mellan mig och han ingen annan får reda på det.. Förhoppnignsvis... Hoppas han inget sagt till Kerstin.. ;)



Förstår precis vart uttrycker männsikans bästa vän har kommit från!



Tack för pratstunden!



Plugga nu i massor!

Molly » 2010-01-03 | 19:53:46
URL: http://dreamingaboutmolly.blogg.se/

Håller med om att dem utan hund missa mycket!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback