Lördag kväll..

Jisses vilken dag, har hunnit massor fast ändå känns det som att jag inte gjort nånting?

Morgonen började med en låång sovmorgon beroende på hur man ser det ;) Puma tyckte att vi skulle gå ut vid 05,30 så det var bara att kliva upp & gå ut.. Sen låg jag vaken nån timme innan jag somnade om, vaknade nästa gång vid halv 10, låg kvar lääänge & njöt, nu är det inte många dagar kvar som jag kan göra det :(

En skön morgonprom, mötte Olga & Mimmi när vi närmade oss hem, Puma & Mimmi fick leka en stund på ängen & jag kan lova att Puma var trött sen, jisses vilken ork lilla Mimmi har!!

Sen fixade en massa hemma, lyckats dammsuga upp sandlådan i hallen, skura, byta sängkläder & resten av det jag inte gjorde igår, skönt att ha det gjort :) Men det är snart lika mycket sand i hallen igen :(

Sen prom igen, en kortare denna gång, gick förbi ridbanan, körde ett lydnadspass med fokus på apportering, hålla apporten, är så glad & stolt över min Puma, det går framåt hela tiden, nu kan hon hålla den sittandes i fotposition några sekunder jämfört med innan då hon bara släppte den på mina fötter, haha.. Ska nöta vidare, är inte helt nöjd än så länge med hållandet i fotpositionen så det ska vi jobba vidare på, sen slarvar hon lite oxå i fotgåendet nu, men det beror nog snarare på att det är vår & det luktar ju sååååå gott på ridbanan ;)

Sen hem igen, mest slappat på eftermiddagen, slumrade en stund, lagade lite mat, ett varmt bad, sen prom igen, denna gång i sällskap med D & Best, riktigt trevligt med lite quality time med brorsan ;)

Kvällen har vi bara slappat & gosat i soffan.. Måste passa på att njuta nu.. Veckan som kommer är det jobb 5 dagar & praktik resterande dagar, sen är det Måndag igen & så fortsätter det, men vad gör man inte för pengar, räkningarna ska ju betalas..

Förhoppningsvis så ska Puma få sin årliga vaccination oxå på Tisdag om allt går som det ska, D ställer upp & tar henne till Vet då dom ändå ska dit med egna hundar, sen har jag ju praktik då oxå..

Just ja, har även hunnit in en sväng på mitt "nya extra jobb", Puma har fått lite ensam träning där, gick hyfsat bra, hon var inte alldeles överförtjust över att få sitta i fikarummet men hon var tyst nästan hela tiden så det ska nog funka att ha med henne när jag behöver det :)

Sammanfattning: En bra Lördag!!

Ha en fortsatt trevlig påsk på er :)





Olga » 2010-04-04 | 00:20:29

Mimmis spårsele är från Rogz såklart :)

Linnéa » 2010-04-04 | 03:04:55
URL: http://mittlivmedrambo.blogg.se/

vad bra att det går bra att ha henne i fikarummet, hon slipper ju vara själv alldeles för länge hemma då :)

Pia » 2010-04-04 | 07:43:40
URL: http://sugarwitch.blogg.se/

Men vilken härlig dag du haft och fått massor gjort och umgåts med trevligt folk!



Kul att du fått jobbet och kan få in en x-tra krona ibland.



Sand, ja det kommer in hela tiden när man har hund.. Suck men värt det imed den glädjen och kärleken de ger en! :love:




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback