En sista Update =)

Har kollat tv, pluggat lite & nu fastnade jag här för ovanlighetsskull ;)

Nåja, nåt vettigt gör jag faktiskt! Sitter & kollar runt lite på hundfoder, har kikat en del på Eukanuba, ska kika vidare på fler sorter oxå, tänkte besöka den lokala Djurmagazinet i morrn oxå efter jobbet för lite foder rådgivning, nu börjar Puma se bra ut, men lite mer vikt skulle jag vilja ha på henne samt slippa mjällandet i pälsen som kan bero på fodret? Tänkte iaf testa att byta, är rätt krångligt att få tag i det jag har nu oxå..

Förresten.. När ni gett era hundar Glucosamin, har dom börjat dricka bättre då? Det enda jag ändrat i Pumas kost är Glucosamin & sen Antibiotika på det.. Ska ta bort Glucosaminet nu, hon har bara fått en underhållskur av det, har inte märkt nån skillnad på 10 dagar så jag ska testa nån annan variant tänkte jag.. Sen Antibiotikan, det blir sista dan på Lördag morgon, skönt att slippa komma ihåg det, men å andra sidan så gör jag det så gärna för hennes skull =) Såret efter tand dragningen syns knappt, skönt att det inte blivit några komplikationer där =) Förhoppningvis så slipper vi Vet besök ett bra tag framöver nu!!

Men nu är det ut i kylan & sen ner i sängen, ska ladda för en härlig jobb dag i morrn =)

Sov sött!!





Pia » 2009-10-01 | 09:26:11
URL: http://sugarwitch.blogg.se/

Glukosamin skall du ge längre och det märks nog inte så mkt på din dam när du ger henne som med Rex, det är ju bara smörjmedel för lederna. Rex har fått det i hela sitt liv och jag vågar inte äns tänka tanken på att strunta i det... =/



Purina proplan säger jag bara, milt bra foder och sen använder ju världens bästa hundtränare det med så dåligt kan det ju ej vara! =P

Hoppas du hittar ngt i din och Pumas smak.

Om jag får säga min åsikt så försök välja ngt foder som varit länge ute på marknaden för de vet oftast mer om dem än nykomlingarna.



Tror det kan vara antibiotikan som gör så att hon dricker mkt vatten, finns det en gnutta cortison i så blir de vatten tokiga.. Ring apoteket och fråga imed att det inte stod ngt om det på fas, sen kan det ju ha att göra med att hon haft såret i munnen och det kanske känns skönt när hon dricker..



Oj vad långt det blev... Hoppas du är lite nöjd med svaren.. Kram på er!

Silje » 2009-10-01 | 09:41:20
URL: http://lifeofcs.blogg.se/

Greys anatomy ja, fan vad det var sorgligt igår.. Och slutade så brutalt. Jaja, en hel vecka till nästa gång.

Har ingen bra hundfoder tips, har dock bytt från torrfoder till färskfoder därför att Clifford mår bättre av det (fiser inte så mycket, bajsar inte kiloshögar osv). Inget mjäll.. Han hade lite förut, men tror det var pga värmen/våren ;)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback