En lååång dag!

Kom hem för ett par timmar sen & har mest myst med Puma som är en tand fattigare, Matte blev av med 1500 kr, vem har sagt att det är billigt att ha hund? Men åh så värt pengarna det är, hade lätt kunnat skippa massor så länge Puma mår bra tillsammans med mig! Vet besöket gick bra, lite blyg är hon allt men hon sköter sig riktigt bra! Idag fick vetten en puss av henne när han lyssnat på hjärta & lungor, söt Puman ;) Hon fick först en lugnande spruta, sen tog dom med henne & vi( jag & brorsan) fick roa oss själva ett par timmar.. När vi hämtade henne så var hon ovanligt pigg =) Blir så glad när man ser sin Matte oxå =) Hon fick även en kur med Antibiotika på 8 dagar, mest för hålet i munnen men även för halsen, dom kunde se lite rodnad på tonsillerna & då är det bra med en kur innan hon blir sämre!

Har tagit en kort prom med henne, hon vinglar fortfarande, stackarn.. Sen har hon fått middag, med tanke på att frukosten uteblev så tror jag faktiskt att hon var hungrig så hon slukade det lilla hon fick, ville inte ge full portion om hon inte hade velat äta men nu har en vanlig portion placerats i hennes mage & förhoppningsvis gör det att hon piggnar till lite oxå!

Nu ska jag ägna resten av kvällen åt att plugga, hade tänkt göra det efter vet besöket men det tog sån tid så jag har inte hunnit med det än..

Såhär ser Min Puma ut i munnen nu, stackars liten. Men tack & lov så brukar det läka bra & snabbt i munnen =)



Nu en kopp te & böckerna!!

Ha en trevlig kväll!

 





Linnéa » 2009-09-24 | 21:48:19
URL: http://mittlivmedrambo.blogg.se/

Jo, han var helt slut. han fick ju även busa med zita på gräsplanen här vid ica när vi kom hem;) så han sov hela kvällen. Vad skönt att det gick bra hos veterinären :)

Pia » 2009-09-25 | 08:27:23
URL: http://sugarwitch.blogg.se/

Men liten Puma, så gammal så hon är tandlös redan.. ;)



Hoppas halsen ger med sig också...



Plugga lugnt!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback