Fredagen är här & snart förbi..

Denna dag har verkligen sprungit ifrån mig..

Morgonen började med kaffe i vanlig ordning, lite datorande, ut med Puma på prom en stund.. Direkt hem, sprang genom duschen & på med kläder, iväg & skrev provet.. Tror att det gick bra, borde ha klarat ett G iaf =)

Iväg på stan en sväng,kollade efter klicker bl.a men inget än så länge hade kommit in som jag ville ha. Hamnade på en järnaffär oxå..

Knatade in på affären, frågade efter kättingar, joo det fanns. Förklarade att jag ville ha dom 1 kg, 1 kg. Killen tittade konstig på mig & förklarade att dom endast såldes metervis.. Jaha svarade jag men jag vill ha dom vägda & ordnade 1 kg för sig, går det att lösa? Killen kollade konstig på mig så jag förklarade att det var till min hund, att hunden skulle dra dom, kan lova att jag fick konstig blick, förklarade än en gång att hunden ska dra & det är styrketräning, då trillade poletten ner & han tyckte det var rätt häftigt! Berättade kort om WP osv & han tyckte det var coolt =) Alltid bra att göra lite reklam för sporten ;) Efter många om & men så fick jag iaf kättingar, 1 kg, 1 kg & 0,5 kg så nu är jag nöjd =) Blev billig oxå, 198 kr för 5 meter kätting & en karbinhake, ska nog handla lite mer där tror jag ;)

Sen direkt hem, gosa med Puma en stund & sen ut för ett DW pass, helt plötsligt när selen är på så kan hon gå oavsett underlag, konstig hund.. Passet gick riktigt bra idag =)

Hem igen, prata i telefon lite, iväg ut igen & hämta en älgklöv hos Svägerskan, den gillade Puma kan jag lova!!!

Hem igen & inta soffan, blir alltid så seg & trött (mer än vanligt) när jag skrivit prov men det beror väl på att hjärnan får sig en rejäl urladdning på alla kunskaper?

Slappade i soffan i 2 timmar, såååå skönt!

Har precis kommit in igen, ätit lite, Puma har glufsat i sig 5 dl mat, frukosten dög inte, så nu är vi mätta & glada efter en timmes ute aktiviteter, blev prom & sen ett blodspår som Svägerskan lagt tidigare idag, tyckte Puma skötte sig bra, hon följde spåret större delen av tiden med nosen i backen oxå =) Hittade sen slutet på det oxå.

Nu är det soffan för oss resten av kvällen, har köpt en ny pocket av Katerina Janousch, nån relationshistoria, hennes tidigare böcker har varit bra så jag hoppas även denna är det!!

Har du haft en bra Fredag??




Linnéa » 2009-10-09 | 22:08:14
URL: http://mittlivmedrambo.blogg.se/

Jo det ska bli jätte kul att fara på nå sånt, trodde inte att hon redan skulle ha en kennelträff. Vi ska tydligen göra lite allt möjligt där, lydnad, agility osv. Ska bli skojj:)



Va roligt för puma, är det första gången hon spårar? :)

Pia » 2009-10-09 | 22:52:32
URL: http://sugarwitch.blogg.se/

Hade viljat vara en liten fluga på väggen i deras fikarum sen och höra de prata om den där galna bruttan som köper kätting i kilo och inte i meter! =)



Ni verkar ha haft en härlig fredag!

Hörs imorgon gummsilumsan!

Linnéa » 2009-10-09 | 23:07:46
URL: http://mittlivmedrambo.blogg.se/

okej vad roligt :) ni får fortsätta köra det då :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback