Reseupdate..

Nu är vi på plats i Västervik. Ett urmysigt ställe & väldigt trevliga människor!

Resan började i Söndags morse, ca 8,30 kom vi äntligen iväg med hundar, datorn, packning samt fripassageraren T.

Stannade lite efter vägen för att rasta hundar & äta osv..

Första stoppet på våran tripp var hos Pumas uppfödare Frida  & Chrille  med familj i Bygdeå. Riktigt trevligt att träffa dom igen, få se deras lille son, en riktig snygging & ta en paus såklart..

På altanen så har dom en inbyggd pool, det vet ju Puma sen innan, Albin hade inte koll på det tyvärr, vädret var sådär när vi kom så det låg en pressening över poolen, hundarna sprang runt & busade, Puma är ju klart snabbare än Albin, han jagade henne och  trodde att han kunde gena över den, jag & F står & pratar & ser Albin sätta fart över presseningen så det var bara att hoppa i med kläderna på medans F drar i presenningen, som tur var så hann Albin inte ens märka nåt utan han funderade mest på vad som hände, han tittade konstigt på mig när jag fick tag i honom, han hann inte ens bli blöt.. Lille Albin som inte ens gillar vatten... Kan meddela att jag var sååå blöt efter det! Tur att jag hade massor med kläder att byta om till sen, som tur var så hade jag "bara" leggings, linne & kofta & inga fickor på, hade varit trist om min nya telefon hade fått sig ett dopp oxå. Besöket slutade väl iaf =) Både hundar & människor var mätta på fika & skvaller =)

Tack  snälla Frida & Chrille för denna underbara tjej =) Kan inte uttrycka med ord hur glad jag är!!



Sen var det massor med bilåkande innan vi var framme i  Sundsvall på kvällen för övernattning.. Om ni har vägarna förbi där & reser med hund är detta ettt bra ställe att bo på, jättefina rum, bra gångvägar is kogen m.m. Mycket bra pris för rummen oxå!! Södra Bergets Vandrarhem , vi betalade 500 kr för 2 vuxna, 2 hundar samt städning, klart prisvärt!!

Sen på kvällen var det dags för nästa äventyr, skulle på kvällsprom med vovvarna, fick tips om en massa bra stigar som vi kunde gå runt ett berg, kanonbra tyckte vi & började promenera, beslutade oss för att följa ett motionsspår som hade en blå markering, vandrade & vandrade & tänkte väl att vi borde vara framme nån gång, stigen blev sämre & sämre & blötare & blötare.. Efter 2 timmars prommande var både hundar & vi dyngsura, mina byxor var blöta upp till låren.. Insåg att det var dags att vända när det började vara mer & mer disigt & mörkret kom.. Som tur var lyckade vi hitta tillbaka till vandrarhemmet.. Pär pratade med han som har det & fick veta att det var ca 45 mils stigar runt det berget där vi hade varit som var huller om buller.. Jisses vad tokigt det hade kunnat bli! Kan meddela att vi var riktigt trötta alla 4, men vovvarna hade nog kunna fortsätta en stund till tror jag, totalt blev det nästan 3 1/2 timme promenerande för oss den kvällen, en ganska rask promenad dessutom..

Blev sådär med sömn den natten, hade först Puma i min säng, det var enkelsängar på rummen, sen efter nån timme så kom även Albin & klämde sig ner med oss, mysigt =)

Klockan ringde sedan 06,00, trötta som fasen var vi.. Men gårdagen gick smidigt kan jag lova, ca 20,00 var vi framme här, fick mat, bära in all packning & sen sussa.. Hundarna trivs kanonbra här hos Pär föräldrar, dom får massor med godsaker hela tiden, får vara lös nästan hela tiden & busa ute på gården, finns massor med fina ängar som dom kan busa på oxå.. Vi blir kvar här i Västervik tom Fredag lunch ca, då bär det av till Köping för Amstaffspecialen på Lördag för Puma & utställning för båda 2 på söndag, även det i Köping..
 

Nu ska jag återgå till att vara trevlig innan det blir sängen för oss!!

Kom ihåg att lämna en kommentar innan du går vidare =)







Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback