Tisdag..

Har precis kommit in från morgon prom, slutade med att det blev en kortis, hamnade hos Svägerskan & satt & surrade en bra stund.. Mötte en tant i ett hus på morgonen som tyckte Puma var sååå fin, hon frågade vad Puma var för ras & jag förklarade att hon var en AST, tanten sa då- Ja då är hon ingen sån där Kamphund då, haha nää svarade jag & berättade att Puma är en riktig gos vovve som gärna sitter i knät osv..

Uttrycket Kamphund är nåt jag får höra lite nu & då, folk tycker Puma är fin, frågar om rasen & om hon är en "kamphund", mitt svar är alltid- Att hon är en AST, att hon sover under täcket i sängen, att hon älskar barn & att sitta/ligga i knät. Än så länge så är det ingen som har diskuterat vidare.. Folk i allmänhet vet inte vad dom pratar när dom använder det uttrycket..  Kika gärna in på SKK.se & läs deras kamphundslexikon..  Intressant läsning måste jag säga!!

Nu ska jag försöka ringa SKK om en annan sak, får se om jag får tag i dom??

Ha en bra dag!!







Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback