Förvirrad.. AD/HD röntgen på hund...

Som bara den, kan bero på att klockan är alldeles för mycket oxå.. En lång dag idag utan vila dessutom..

Sitter & söker & läser om AD/HD röntgen på hund, träning av hund med dåliga höfter osv.. Efterlyser all info jag kan få så skicka massor med länkar tack!

Har hittat en bra här, den handlar bl.a om bildkvalitet på röntgen, sedering m.m. Mycket intressant måste jag säga! Finns även en här som handlar om röntgen.. Kika gärna runt på sidan för mer att läsa där =)

Men som sagt.. Puma är ju numera röntgad med D höfter istället för C, har beställt bilderna för att med egna ögon få se vad som förändrats på dom 3 år som gått sedan förra röntgen. Ska bli riktigt intressant!

För att förtydliga så för mig spelar det ingen roll vilka höfter hon än hon, hon kommer att få fortsätta leva som hon har gjort hittills.. Hur många ägare röntar om sina hundar egentligen? Jag är glad att jag gjorde det men samtidigt så tror jag inte att det kommer att förändra något egentligen? Puma kommer att få leva ett lyckligt liv oavsett vilken bokstav hon än har på höfter.. Förhoppningsvis så blir det ett långt & aktivt liv oxå =)

Nog svamlat för den här gången, en sista kissprom nu innan vi ska sussa!!





Linda & Azi » 2009-09-04 | 19:40:24
URL: http://astirazalea.blogg.se/

Jag har inte röngtat min hund, då jag fick henne för 3 år sedan. Hon var 4 år då. Så tänkte jag inte på. Men jag kommer nog göra det nån gång när jag har pengar, jag vill veta vilka höfter hon har ärvt, då hennes föräldrar har "dåliga" höfter.



Njae, kanske inte livet är så mycket skillnad. Men om jag hade vetat vilken höfte hon har t.ex. A så skulle jag köra med allt hon vill. Men om C-E så skulle jag vara mer orolig och rädd om att hon har ont. Men köra så länge tills hon har ont och sjukgymnastika om det behövs osv. Min hunds bror har C någonting och han har ont, så det är upp till individ hur mycket de klarar. Puma har D som du skrev, men hon lever för fullt, det är jätte bra och skönt! Azi lever för fullt som vanligt nu också, kanske hon har D eller A, det vet jag inte förräns jag röntgar henne :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback